Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC0160462   L'evolució del joc durant els tres primers anys de vida: espais i materials per acollir-lo en la quotidianitat de l'escola bressol
2023-2024   Curs. Educació Infantil
  
   8/7/2024 - 12/7/2024 (15 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Síncron
Organització   FETE_UGT
  
  
  
Inscripció   01/09/2023 - 08/07/2024
  
Cost matrícula (Euros)   95
  
Descripció i   Metodologia:   El que pretén aquest curs, és reflexionar i aprofundir sobre la importància del joc dins la vida quotidiana de l’escola bressol, tenint present el que es comparteix en el nou decret i currículum del primer cicle d’educació infantil, així com també en relació a autors pedagògics de referència durant els 3 primers anys de vida. Ens aturarem a pensar sobre quines són les necessitats vitals de l’infant durant aquesta etapa i com podem oferir un ambient educatiu que les aculli, fomenti el joc i permeti als adults poder acompanyar l’activitat lliure i autònoma de l’infant. Se’n parlarà aprofundint en el que necessiten els infants i quins espais i materials (interiors i exteriors) podem oferir segons els seus processos maduratius.
La metodologia de treball emprada vetllarà per prioritzar espais de reflexió i diàleg entre els participants, compaginant estones de presentacions, imatges, vídeos i fragments bibliogràfics.

Es realitzaran 5 sessions de 3h cadascuna, de docència directa, per videoconferència a través de la plataforma virtual forum format: BigBlueButton.
Al llarg del curs, s'anirà facilitant tot el material online, així com fent el seguiment de tot el treball personal dels alumnes, resolent dubtes, preguntes i efectuant les correccions pertinents de les unitats didàctiques competencials per part del professor.

Cost:95€
Difusió: web i rètols a les escoles i instituts
  
Objectius   Conèixer quines són les necessitats autèntiques de l’infant durant els seus primers anys de vida.

Reflexionar sobre quins espais i materials oferim a l’infat d’acord als seus processos i ritmes maduratius i com els organitzem dins la quotidianitat del centre.

Aprofundir sobre el joc i la seva importància.
  
Continguts   Sessió 1:
Benvinguda i expectatives
La importància del vincle per a jugar i descobrir l’entorn amb seguretat i confiança
El joc durant els 3 primers anys de vida
La importància del joc
Acompanyar el joc de l’infant
Les condicions per a un joc absorbent i tranquil
L’espai i els materials com a element educatiu
Els materials de joc
Què ens permet una distribució pedagògica de l’espai i els materials?
Posada en comú i tancament

Sessió 2:el primer any de vida
Recull de dubtes sessió anterior
L’evolució del joc
L’estadi sensoriomotriu i el joc funcional
Les necessitats vitals de l’infant durant el primer any de vida
L’evolució del joc durant el primer any de vida segons els processos maduratius
Com ho fem?
Espais i materials que podem oferir
Jocs de contacte amb l’adult: Contes sobre la pell, jocs de falda i contes durant el primer any de vida

Sessió 3:el segon any de vida
L’estadi sensoriomotriu i el joc funcional (1-2 anys)
Les necessitats vitals de l’infant durant el segon any de vida
L’evolució del joc durant el segon any de vida segons els processos maduratius:
com ho fem?
Espais i materials que podem oferir
Jocs de contacte amb l’adult: contes sobre la pell, jocs de falda i contes durant el segon any de vida

Sessió 4:el 3r any de vida
L’estadi preoperacional: el joc simbòlic
Les necessitats vitals de l’infant durant el 3r any de vida
L’evolució del joc durant el tercer any de vida segons els processos maduratius:
com ho fem?
Espais i materials que podem oferir
L’expressió artística
Jocs de contacte amb l’adult: contes sobre la pell, jocs de falda i contes

Sessió 5:
El joc a l’aire lliure
Reflexió sobre el que ha suposat el curs
Tancament

  
Formador/a   Marta Martínez Planas
  
Avaluació   Avaluació de l’aprofitament:

Mitjançant la participació i la realització satisfactòria de les activitats que el formador o formadora proposi a les sessions.

Activitats:
Al final de cada sessió es farà un diàleg entre les assistents sobre el que s’emporten de la sessió en relació al seu dia a dia a l’escola.
L’últim dia es convida a les assistents a reflexionar sobre el que compartiran amb l’equip en relació al que creuen que la formació els ha pogut aportar.

Accions:
es procurarà donar torn de paraula a totes les assistents per tal de valorar el grau de satisfacció i relació amb la pràctica diària de la formació rebuda.

Tots aquests punts són de confecció obligatòria i s’han de realitzar de forma correcta.

Avaluació del grau de satisfacció: en finalitzar l’acció formativa, es passarà a tots els assistents un qüestionari de satisfacció en el qual hauran de respondre a diferents qüestions entre elles, el grau d’assoliment dels objectius del curs i si els coneixements i la pràctica assolits mitjançant el curs són transferibles a l'aula.
  
Requisits de  certificació   Certificaran tots aquells alumnes que:

Hagin assistit al 80% de les hores impartides.
Acreditin que les tasques s'han realitzat de manera satisfactòria.
  
Persones  destinatàries   Tècniques i mestres d'educació infantil
  
E-mail   eduformugt@catalunya.ugt.org
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 17/04/2024 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).